رویدادها آرشیو خبر ها
حکم تلخ دادگاه ملی فدرال ایتالیا برای یوونتوس

حکم تلخ دادگاه ملی فدرال ایتالیا برای یوونتوس

 

با گذشت 13 سال از غائله موسوم به کالچوپولی که در آن 2 قهرمانی متوالی یوونتوس در سری A در فصول 5‐2004 و 6‐2005 از این تیم پس گرفته شد (جام 5‐2004 به هیچ کدام از تیم‌های ایتالیایی تعلق نگرفت و جام 6‐2005 به اینتر ناتزویناله داده شد) ، ماجراهای این اتفاق هنوز ادامه دارد.

 

یوونتوس که در سال 2006 پس از کسب عنوان قهرمانی به عنوان متهم ردیف اول این ماجرا و دست داشتن در تبانی و فساد، علاوه بر پس‌گیری جام قهرمانی در دوسال 2005 و 2006، با کسر امتیاز به سریB فرستاده شد، از همان زمان مدعی بود اینتر نیز شایسته دریافت جام قهرمانی سال 2006 نیست و یا باید همانند جام 2005، این جام نیز به تیمی تعلق نگیرد و یا به یوونتوس برگردانده شود.

 

در سال 2006 تیم اینتر در جایگاه سوم رده بندی سری A قرار گرفته بود و به دلیل مجرم شناخته شدن یوونتوس به عنوان تیم اول و میلان به عنوان تیم دوم، دریافت کننده جام قهرمانی شد. از آن سال به بعد هواداران اینتر از آن اسکودتو به عنوان «اسکودتو معنوی» تیم‌شان یاد می‌کنند و هواداران یوونتوس هم آن را «اسکودتوی مقوایی» می‌دانند.

 

نمایندگان حقوقی تیم یوونتوس از سال 2007 در تلاش هستند تا با ارائه مدارکی مبنی بر اینکه تیم اینتر نیز رفتاری مشابه یووه و میلان در سال 2006 داشته است، قهرمانی آن سال خود را پس گیرند.

 

بخش تأمین دادگاه ملی فدرال ایتالیا روز پنج‌شنبه یازدهم ژوئیه، در آخرین جلسه بررسی این موضوع، پس از شنیدن ادله و بررسی مستندات و مدارک طرفین، رأی نهایی خود را به شرح زیر اعلام کرد:

 

درخواست یوونتوس مبنی بر تعلیق حکم سال 2006 به دلیل فقدان مدارک کافی، رد می‌شود؛ چراکه مستندات جدید مطرح شده که نشان‌ می‌دهد اینتر نیز رفتاری مشابه با یووه و میلان داشته، مشمول مرور زمان شده است. بنابراین درخواست یوونتوس با موضوع ماجرای کالچوپولی در سال 2006 و بازپس‌گیری جام قهرمانی از تیم اینتر، دیگر هرگز پذیرفته نخواهد شد و پرونده مختومه اعلام می‌شود.

 

گفتنی است علی‌رغم حکم اعلام شده؛ یوونتوس و طرفدارانش دو قهرمانی فصل‌های 05‐2004 و 06‐2005 را همچنان معتبر می‌دانند و حتی در ورزشگاه یوونتوس نیز این موضوع را نوشته‌اند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: